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Re: Neil Pryde 2011

Posté : jeu. 13 mai 2010 14:48
par francois
Q. Some of the top NeilPryde Team Riders will be racing on the EVOIII this season. Why?
As with any very new development it’s always a challenge to get all the little details 100% right and it took a longer time to finalize the design than was originally planned. We wanted to make sure that there was plenty of testing before the sail gets introduced to the market.

For those reasons we decided to have only our international team register and use the new RS:RACING EVOIII sails during the 2010 racing season so that we can introduce fully tested sails to the market later this year.
elle est bien bonne celle-là !

Re: Neil Pryde 2011

Posté : jeu. 13 mai 2010 18:44
par frank44
francois a écrit :
Q. Some of the top NeilPryde Team Riders will be racing on the EVOIII this season. Why?
As with any very new development it’s always a challenge to get all the little details 100% right and it took a longer time to finalize the design than was originally planned. We wanted to make sure that there was plenty of testing before the sail gets introduced to the market.

For those reasons we decided to have only our international team register and use the new RS:RACING EVOIII sails during the 2010 racing season so that we can introduce fully tested sails to the market later this year.
elle est bien bonne celle-là !
Comme F2 avec les TE et... :lol:
frank44 a écrit :RS:RACING EVOIII CONCEPT by Robert Stroj

I have been thinking about this clew concept since my time at ART. After the introduction of the Compact Clew that came out on the RS5 at the end of 2004 I was hoping to be able to take this concept one step further and use all the advantages of the Compact Clew without having to compromise the outline of the sail.
Et celle là! Il lui a fallu 10 piges et 1 métro de retard! :lol:

Re: Neil Pryde 2011

Posté : ven. 14 mai 2010 20:55
par Olivier44
L'Integrated Compact Clew sur le proto formula de Micah Buzianis aux Calima Midwinters 2010 :

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Re: Neil Pryde 2011

Posté : sam. 15 mai 2010 13:56
par francois
Le zip n'est pas forcément une bonne idée à long terme !

Re: Neil Pryde 2011

Posté : sam. 15 mai 2010 14:15
par frank44
Albeau PWA Corée 5/2010 avec l'EVO III :

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La voile de Micah Buzianis :
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Photos aus120.com

Re: Neil Pryde 2011

Posté : dim. 16 mai 2010 10:54
par Dams
La surface autour de la tête de mat est impressionnante. Par contre niveau renfort ça a l'air aussi bon que l'évo II :?

Re: Neil Pryde 2011

Posté : dim. 16 mai 2010 13:03
par francois
Dams a écrit :La surface autour de la tête de mat est impressionnante.
Je me suis fait la même remarque, la voile a l'air bien plus large en tête que l'Evo II, moins "triangulaire".

Re: Neil Pryde 2011

Posté : lun. 17 mai 2010 10:03
par Olivier44
Antoine Albeau :
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Micah Buzianis :
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Robby Swift et Dan Ellis :
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Source pwaworldtour

Re: Neil Pryde 2011

Posté : sam. 22 mai 2010 09:41
par Olivier44
Neil Pryde Combat 2011 :

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Neil Pryde TheFly 2011 :

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Neil Pryde FireFly 2011 :

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Neil Pryde Atlas 2011 :

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Re: Neil Pryde 2011

Posté : lun. 24 mai 2010 18:33
par Olivier44
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Re: Neil Pryde 2011

Posté : mar. 8 juin 2010 21:07
par Olivier44
Micah Buzianis avec la RS Racing EVOIII 7.8 aux Maui Race Series 2010 :

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Photo mauiwindsurfing.net

Re: Neil Pryde 2011

Posté : mar. 8 juin 2010 21:25
par francois
Elle parait nettement plus large en tête que l'Evo II qui fait (faisait) plus triangulaire.

Re: Neil Pryde 2011

Posté : jeu. 10 juin 2010 10:42
par Yannou
Y a pas plus de lattes non plus?
Y en a 8 la!

Re: Neil Pryde 2011

Posté : jeu. 10 juin 2010 10:58
par francois
Même chose pour les Evo II dans ces surfaces-là :wink:
http://rsracing.neilpryde.com/index.php ... &Itemid=16

Re: Neil Pryde 2011

Posté : ven. 11 juin 2010 14:24
par Olivier44