Je n'ai pas encore eu d'infos précises sur la question, mais comme ces deux planches sont d'une part la grosse planche du quiver 6-3 d'un lourd (RS6) et d'autre part la grosse planche du quiver 6-3 d'un léger (RS5), il fallait optimiser les capacités de départ au planing, avec un arrière puissant. Pour l'accélération et la vitesse, l'arrière est "coupé", un peu comme les iSonic, de manière à libérer la planche une fois au planing. Voilà l'idée sur le papier, je n'ai pas encore essayé.
Un visuel fait rapidos, avec à gauche un arrière de RS4 2012, et à droite la 2011 :
Re: Exocet 2012
Posté : mar. 23 août 2011 11:48
par Rorolap
Petites précisions pour les RS 2012 :
les RS 1 à 4 n'auront pas de cut out, par contre la 5 et la 6 en auront.
Re: Exocet 2012
Posté : mar. 23 août 2011 13:40
par giu
thank you Francois.
I've imagined that both the rs6 and 5 were thought and designed to be the biggest board for heavy and light weight but I've hoped Exocet wouldn't followed the trend.As stated earlier in my view a board around 115l and 73/76 cm wide (to be used mainly 8,6 and 7,8) would have been the secret weapon for average racing courses.
Specifications : 380 x 77cm, 355 litres, 52 cm Tuttle box + Daggerboard Race 85 cm, Sail size 6.5 – 9.5 m2
We also are proud to present the new RS D2 ELITE. This is one of the most interesting and appealing board brought on the market for many years, extreme performance in light wind the board match amazing speed on reaching legs.
Features :
•DDSA: Double Density Shock Absorber
•Carbon Construction: light and stiff for earlier planning and acceleration.
•Carbon look and unfinised paint: no extra weight.