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Re: MauiSails 2014
Posté : jeu. 24 oct. 2013 20:04
par Olivier44
Re: MauiSails 2014
Posté : jeu. 7 nov. 2013 18:31
par Olivier44
Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 13 nov. 2013 10:40
par Olivier44
MauiSails.com. First preview of new MauiSails SRS mast series.
The backbone to a high performance rig is the mast and we have made a great effort, working with our manufacturer to improve bend, consistency and durability. The new SRS Race 100K masts have a Kevlar outer layer in the lower section to protect against point loading and wear at the boom and cam areas.

Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 13 nov. 2013 12:31
par 767
Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 13 nov. 2013 17:05
par francois
Ça ouvre bien sur les petites tailles (plus tendu cette année...) ! Peut-être un effet du mât ?

Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 13 nov. 2013 20:01
par soul surfer
that looks really really nice .
Nice orange combo.
Re: MauiSails 2014
Posté : ven. 6 déc. 2013 08:46
par Olivier44
Re: MauiSails 2014
Posté : sam. 7 déc. 2013 17:32
par Olivier44
Sneak preview of 2014 Titan GS-X withlight weight metallic scrim that we use in the TR-X.

Re: MauiSails 2014
Posté : sam. 7 déc. 2013 20:13
par francois
C'est étonnant qu'ils n'aient pas repris la forme arrondie au niveau de la séparation monofilm / matériau tramé, comme sur la TR-X. Quoi qu'il en soit, avec ce matériau et comme pour d'autres marques, c'est plus compliqué de visualiser l'ouverture de chute en statique.
Re: MauiSails 2014
Posté : lun. 9 déc. 2013 09:25
par nicopen
francois a écrit :C'est étonnant qu'ils n'aient pas repris la forme arrondie au niveau de la séparation monofilm / matériau tramé, comme sur la TR-X. Quoi qu'il en soit, avec ce matériau et comme pour d'autres marques, c'est plus compliqué de visualiser l'ouverture de chute en statique.
effet d'optique peut-être ... voir au dessus le preview en rouge.
Re: MauiSails 2014
Posté : lun. 9 déc. 2013 14:24
par Olivier44
We have worked at further refining both the shaping and materials of our 7 batten, 2-3 cam Freerace sail line to give it an even greater dose of TR performance infusion. For 2014, we have added the same new, light weight metallic scrim that we use in the TR-X to the leech and upper sail body of the new TITAN-GS-X. This new material reduces weight and gives the leech “twist zone” of the sail a lighter and more responsive feel. A moderately wide, x-ply/Dacron composite mast sleeve provides a clean profile and cams off rigging. Lower profile shaping has been improved for added stability and power. Leech twist has been refined for better and more progressive release through the head. The combination of adjustments has led to increased wind range and an incredibly fast and efficient free race performer.
6.0 (430/100/SDM), 6.5 (430/100/SDM), 7.0 (430/100/SDM), 7.5 (460/100/SDM), 8.0 (460/100/SDM)
8.5 (490/100/SDM), 9.0 (490/100/SDM), 9.5 (520/100/SDM), 10.0 (520/100/SDM), 11.0 (520/100/SDM)
Re: MauiSails 2014
Posté : lun. 9 déc. 2013 17:04
par francois
nicopen a écrit :francois a écrit :C'est étonnant qu'ils n'aient pas repris la forme arrondie au niveau de la séparation monofilm / matériau tramé, comme sur la TR-X. Quoi qu'il en soit, avec ce matériau et comme pour d'autres marques, c'est plus compliqué de visualiser l'ouverture de chute en statique.
effet d'optique peut-être ... voir au dessus le preview en rouge.
Ah oui bien vu, autant pour moi !

Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 18 déc. 2013 11:54
par Olivier44
Re: MauiSails 2014
Posté : mer. 18 déc. 2013 12:12
par francois
Elle ouvre sec la 6.3 par rapport à ma TR9 !