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Re: Loft Sails 2014

Posté : sam. 23 nov. 2013 18:44
par Olivier44
Monty Spindler testing the new 2014 Loft Racing Blade. Windsurfing Renesse Pro Surf & Fashion Shop.

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Re: Loft Sails 2014

Posté : sam. 23 nov. 2013 20:38
par francois
On dirait une freerace visuellement, avec cette latte en moins.

Re: Loft Sails 2014

Posté : sam. 23 nov. 2013 22:25
par FR14
ça fait bizarre sans le Sheartip

Re: Loft Sails 2014

Posté : sam. 23 nov. 2013 22:46
par mistral98
En effet , cela fait moins racé ............. :-k

Re: Loft Sails 2014

Posté : sam. 23 nov. 2013 22:49
par francois
FR14 a écrit :ça fait bizarre sans le Sheartip
Sensitip :wink: Le Sheartip, c'était sur les Neilpryde il y a plus de 10 ans :wink:

Re: Loft Sails 2014

Posté : dim. 24 nov. 2013 10:30
par FR14
francois a écrit :Sensitip :wink: Le Sheartip, c'était sur les Neilpryde il y a plus de 10 ans :wink:
Oups... C'est comme ça que l'on reconnaît les vieux... :Hangman:
C'est peut-être aussi pour cela que la suppression du sensitip change mes habitudes :-k

Re: Loft Sails 2014

Posté : dim. 29 déc. 2013 11:20
par patricktlse
On a pas encore les caractéristiques de la voile?

Sortie officielle prévue pour le 1er janvier comme l'année dernière?

Re: Loft Sails 2014

Posté : dim. 29 déc. 2013 12:02
par christophe44
j'ai vu ludo pour noel..... ça va pas tarder........ :wink:

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 15:05
par Olivier44
Loft Sails Racing Blade 2014 : Pure competition- speed & slalom. Sizes : 4.9 5.6 6.3 7.0 7.8 8.6 9.2 9.6

Loftsails Racing Blades are specialized no-compromise slalom/speed designs. Racing Blades enjoy a long history of competition success…

Spindler-designed Blades have claimed 3 absolute World Speed Records*, Speedsailing World Cup Championships in 2008 & 2009**, PWA slalom victory in 2010**.

The 2014 version of the Racing Blade design is the easiest, fastest version ever created. Designed specifically for ultra-competitive slalom and speed racing, the 2014 Racing Blade is your ticket to finish first.

Racing Blades are unique:

-Internal Kevlar strip applications that define shape profile and maintain shape stability- vertical and horizontal (at cams) orientation.

-Blade mast pocket construction: mast panel AND pocket sides (3 elements) tensioned directly with downhaul tension: firm, clean, easy-rotating leading edge.
-Alternate side batten pocket applications with xply pockets (centered battens).

-Sensitip head batten system.

-ITS Internal Batten Tensioning System: top 3 all-carb tube battens with the batten tensioners located at the front, behind the mast. Weight optimization for extreme leech response.

-Teckams- simple, functional, light, adjustable, durable. Sdm & Rdm compatibility. 4 Teckams with all Racing Blade sizes.

-MCI: Metallic Cam Interface.
-Racing Blades are engineered with “Super tubes”; 100% carbon battens in specific locations.

-Neoprene boomhole port with dual zips.

Racing Blade 2014 comments from Monty:

The year of development for the 2014 Blades began well with the feedback that Gonzalo Costa Hovel brought into the team. Gonzalo stepped easily into gear with our 2013 Racing Blade designs, his results this year a clear indication of this. We worked to expand the straight line top speed without compromising the acceleration, pumpability and low end characteristic of the 2013s.

Gonzalos feedback resulted in the re-distribution of battens, new luff curves and new body-shaping curves. These updates work together, creating profiles that are efficiently forward-oriented and stable. This works to push up Racing Blade 2014 topspeed, while the lungs from 2013 remain.

The Racing Blade 2014 is totally new, I look forward to the 2014 racing season!

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Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 17:21
par francois
Sensitip head batten system.
Un oubli dans la doc ? A priori, il n'y a plus de sensitip.

Monty a écrit :new luff curves
Nouveaux mâts en perspective ?

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 18:18
par frank44
La 7.0 avec 34cm de rallonge pour la rotation du cam du bas ça risque d’être moyen, non? Il est même peut être sur la jonction rallonge mat.

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 19:18
par olive
7M= 4.60 + 4cm :wink:

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 19:20
par frank44
olive a écrit :7M= 4.60 + 4cm :wink:
Et la rigidité du mat... :wink:

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 20:09
par patricktlse
Déjà 34 cm de rallonge en 2013 et pas de problème

Re: Loft Sails 2014

Posté : jeu. 2 janv. 2014 20:55
par christophe44
frank44 a écrit :
olive a écrit :7M= 4.60 + 4cm :wink:
Et la rigidité du mat... :wink:
y est ça commence!!!!! :mrgreen: