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North Sails 2010

Posté : mer. 8 juil. 2009 09:21
par Olivier44
North Sails Ice 2010 :

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Re: North Sails 2010

Posté : mer. 15 juil. 2009 09:22
par Olivier44
Victor Fernandez en EGO 2010 à Pozo :

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Photos : http://gallery.me.com/ciber_992" onclick="window.open(this.href);return false;

Posté : mar. 4 août 2009 11:41
par francois
Ram F10

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Re: North Sails 2010

Posté : mar. 4 août 2009 17:14
par Olivier44
Les Duke, Ice, Ego 2010 : http://www2u.biglobe.ne.jp/~emh/photo-s55.htm
Les S-Type, X-Type, RAM-F10 et Drive 2010 : http://www2u.biglobe.ne.jp/~emh/photo-s86.htm

Avec tout plein de caracteres bizarres :lol:

RAM-F10 :
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Re: North Sails 2010

Posté : mar. 4 août 2009 22:52
par francois
elle a un double fourreau comme la Warp on dirait

Re: North Sails 2010

Posté : lun. 10 août 2009 15:47
par Philip

Re: North Sails 2010

Posté : mar. 11 août 2009 15:44
par berthali
Elle a l'air bien plate cette RAM F10....

Re: North Sails 2010

Posté : sam. 10 oct. 2009 22:38
par Olivier44
North Warp F2010 :

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Source Totti-Amun / Surf-Forum.com

Re: North Sails 2010

Posté : sam. 10 oct. 2009 23:41
par francois
sacré creux !

Re: North Sails 2010

Posté : lun. 12 oct. 2009 16:12
par mechouille
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ouverture de chutte à la "pryde" dirait on ...

Re: North Sails 2010

Posté : lun. 12 oct. 2009 20:21
par Dams
Tient j'aurais dis que ça casse moins au niveau de la chute que Pryde avec ses évos II. Beau creux en tout cas, avec un décrochement d'oeillet un peu plus rentré que la 2009 non?

Re: North Sails 2010

Posté : mar. 13 oct. 2009 17:25
par Rico
Je n'ai pas le même creux sur mes 2006 :mrgreen: !

Re: North Sails 2010

Posté : jeu. 15 oct. 2009 08:51
par Olivier44
francois a écrit :sacré creux !
Clair !

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Source Totti-Amun / Surf-Forum.com

Re: North Sails 2010

Posté : jeu. 15 oct. 2009 13:14
par falcon007
une idée des tailles qui vont sortir ?

Re: North Sails 2010

Posté : jeu. 29 oct. 2009 21:26
par Olivier44
Warp F2010 : 5,2 ; 5,7 ; 6,3 ; 7.0 ; 8.0 ; 8,5 ; 9,0 ; 9,5 ; 10 ; 11.0 ; 12.0

DESIGN REALIZATION WARP F2010 :
1. Improve acceleration after start and jibing without sacrificing stability or speed
Kai has achieved that by adding more depth to the sail most noticeable in the boom area.
In the upper part of the sail (batten #1 to batten #4) Kai has replace the cross seams with a full luff panel which enables him to control the added profile.
The result of these modifications is an extra dragster like acceleration.
Kai also reduced the aspect ratio (especially on the larger sizes) which results in a slightly wider and shorter sail. This longer chord also has a very
positive effect on the acceleration.

2. Try to further reduce the weight especially of the bigger sizes
After the success from last year where Kai had reduced the number of battens from 8 to 7 on all sizes up to 8.0, he now went one step further.
Now even the big sizes have 7 battens only.
This makes the sail more dynamic and noticeable lighter in the hands. Kai was able to maintain the stability through stiffer battens and improvements in shaping.
In addition Kai has replaced the top 3 batten tensioners with our superlight Mini.Rocket tensioner, one of the lightest tensioners on the market.
All these weight reductions in the top of the large sail have a very large impact as it effects the swing weight of the sail.
As a result especially the bigger sizes got remarkably lighter making them less physical to sail plus easier to pump.

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