S2Maui. After an intense summer and fall of development, we are excited to present a preview of the new 2020 S2Maui Venom Race sail as well as some hints about our upcoming Freerace and Foil Race Program. Please check with your local shop/importer for full details and preorder info
Highlights for 2020 include new Venom sizes with shaping, performance and camber improvements. Venom is designed for maximum speed, acceleration and efficiency in slalom racing. The powerful new 9.0 size excels at light wind slalom performance as well as Foil/Slalom. S2Maui’s exclusive “Intense metallic Blue” and “Bright Molten Red” Technora Spacelight materials are used in the upper and mid leech for the lightest weight and lightning quick reflex!
We have also worked hard on the 2020 V-FR (Venom Foil race) range and have major improvements over the already successful 2019 range which saw Delphine Cousin win all PWA World Tour Windsurfing Foil race events and Antoine Questel Fra-99 win a foil-slalom elimination in Costa Brava. 2020 V-FR has a new twist pattern, profile and outline, taking it to the next performance level. The new 7.0 size, 8.0 and 9.0 are designed for maximum performance in both Foil Slalom and Foil Course style racing. The 9.9 size is 100% foil course racing
The 2020 Wicked shares the development features found in the Venom and continues as an outstanding, super-light, high performance Freerace and FreeRaceFoil sail. Smaller sizes now benefit from RDM compatibility.
Re: S2Maui 2020
Posté : mer. 16 oct. 2019 09:22
par Olivier44
Re: S2Maui 2020
Posté : lun. 21 oct. 2019 15:47
par francois
Il y aura des wishbones carbone chez S2Maui pour 2020, une gamme qui couvre de la vague (140-200) à la race (210-260).
francois a écrit : ↑lun. 21 oct. 2019 15:47
Il y aura des wishbones carbone chez S2Maui pour 2020, une gamme qui couvre de la vague (140-200) à la race (210-260).
Tu en sais plus sur les wishs de vague ?
Ça sera du OEM classique comme les dynafiber/Goya/Gun/etc..., ou bien ils auront leur propre moule ?
Officialisé ce soir par la marque sur sa page Facebook. Le doc associé en suivant le lien donné par Olivier.
Des similarités de galbes et tailles avec d'autres marques, mais la poignée avant a été redessinée sur les versions Slalom pour s'adapter aux mâts Drope Shape (de la marque et d'autres comme par exemple North/Duotone) et des renforts carbone ont été ajoutés pour gagner en rigidité et longévité.
Merci pour l’info.
Je n’arrive pas à bien voir la poignée avant sur les photos du modèle 140-200, impossible de dire si c’est la poignée OEM standard à toutes les marques ou un truc nouveau, genre qui ne nécessite pas d’adaptateur RDM par exemple...