The X-FIRE LTD V3 features:
• Effortless gybing
• Earliest planing slalom boards in the business
• Sensational top-end speed in all models
• Reduced weight for all the boards in the range
• Full-carbon laminations top and bottom for the 112 and up creating a stiffer, more responsive feeling on the water
• New scoop rocker lines for the 112, 122 and 135 that give increased control, lift and speed
• Revised cut-out designs for all boards from the 102 to 135, giving increased controllable lift with better acceleration
• Most comfortable footstraps on the market, a key to long hours on the water
• Forward angled mast track that fades into a moderate nose deck concave for increased control and weight savings
• Excellent and improved attention to detail on the sharp rails in the last 30cm of the tail for better water release and efficiency
• New-age graphics that are pleasing to the eye yet ultra lightweight
Technology:
Models 80-90-102 LTD V3 : Full custom made PVC sandwich / Carbon UD 80 grms on Deck /Glass bottom
Models 112-122-135 LTD V3 : Full custom made PVC sandwich / Carbon Biax 100 grms on Deck /Carbon UD 80 grms on bottom
Re: RRD 2011
Posté : ven. 18 févr. 2011 18:58
par Olivier44
Julien Quentel au championnat de planche du CNBS de St Barth
"Fire Storm W-Tech “Exilarating Speed and pleasure of comfort”
The firestorm line is the latest addition to our great freeride family. Based on the scooprocker of the X-fire board, a thinner volume configuration and the narrower tail allows these designs to be competitive boards with burning acceleration after jibes, but also great pleasant comfortable freeriding machines! The real Gran Turismo line of windsurfing! "
Re: RRD 2011
Posté : dim. 20 févr. 2011 16:46
par Dams
Bel outline, on voit bien les gènes de la Xfire. Faut voir sur l'eau maintenant
Re: RRD 2011
Posté : jeu. 24 févr. 2011 19:13
par Olivier44
Victor Iliou via Magic Surf Brest, X-Fire 102 et Gaastra Vapor :
Re: RRD 2011
Posté : jeu. 24 févr. 2011 21:08
par Fred F508
Mouais, on a l'impression qu'il est mal réglé, les bouts de harnais sont quasiment jamais tendus...
Le tail de Starboard cut out à la sauce wingers ou gros rétrécissement d'outline sur les 25 derniers cm va t'il être la nouvelle inspiration pour la " libération du cul".
D'autres suivent des variantes, comme Patrick Diethelm de nouveau cette année gros cut out comme sur ses anciennes f2, planche épaisse et outline assez parallèle,perso cela m'inspire mieux pour glisse pure et fun à essayer !.
Apparemment ! les arrières classiques pour ne pas avoir le pied ar trop rentré au près, n'ont plus le choix ils doivent ce faire galette, pour conserver de la largeur, si pas d'artifices genre cut out ect....
On va voir si la mode perdure, mais il semble qu'un gros standard s'installe avec ce type de tail.